Uutiset

MESTIKSELLE OMA TV-KANAVA

2.1.2019

Erilaista urheiluohjelmaa IGTV:ssä heti alkuvuodesta 2019

Alkuvuodesta 2019 Mestis ottaa rohkean loikan, kun se ensimmäisenä urheilusarjana Suomessa aloittaa oman TV-ohjelman esittämisen. Ohjelmaa ei kuitenkaan tulla esittämään perinteisessä lineaaritelevisiossa vaan Mestiksen Instagramissa (@mestisfi) ja kanavan IGTV:ssä. Kanavan ensimmäinen ohjelma on 12-osainen Kiekkokaupunki-sarja, jonka ensi-ilta on 8.1.2019. Uusi sarja toteutetaan yhteistyössä T&T Agencyn kanssa.

– Lähdemme nostamaan Mestiksen tunnettavuutta sekä sarjan mielenkiintoa normaalista poikkeavalla tavalla ja muodostamme näkyvyyskokonaisuuden, jollaista ei muilla urheilusarjoilla Suomessa ole, kertoo Mestiksen operatiivinen johtaja Olli Aro.

– Tulemme tekemään Mestiksen Instagram-kanavasta meidän päämedian. Haluamme kehittää ja viedä sarjaa eteenpäin ja tällöin asioita pitää osata katsoa myös ”boxin ulkopuolelta”. Ihmisten vapaa-ajasta kilpailu on kuitenkin koko ajan kovempaa, joten ei tehdä niin kuin on aina tehty, vaan katsotaan missä halutaan olla joidenkin vuosien päästä ja kuinka siihen päästään. Mestiksessä pelataan tänä päivänä Suomen tapahtumarikkainta jääkiekkoa ja sarja silti pyörii edelleen isolta osin vapaaehtoisvoimin. Sarjasta kumpuavien hienojen tarinoiden esiin nostamiseen, sekä tietoisuuden lisäämiseen lanseerattava Kiekkokaupunki-sarja on loistava juttu ja otettu seurapaikkakunnilla ilolla vastaan.

– Yhteistyö muutenkin sosiaalisen median ammattilaisten kanssa on saanut lämpimän vastaanoton seuroissa ja pitkällä tähtäimellä uskomme yhteistyöstä olevan joukkueille apua niiden media-arvon nostamisessa. On hienoa päästä toteuttamaan IGTV-ohjelmaa ensimmäisenä Suomessa ja katsoa mitä se tulevaisuuteen poikii, Aro jatkaa.

Yhteistyö Mestiksen ja T&T Agencyn välillä ei jää vain IGTV:hen, vaan tavoite on rakentaa Mestikselle uutta tapa tuoda sarjaa esiin ja näin olla myös varteenotettava strateginen kumppani yrityksille.

– Instagram on tänä päivänä paras kanava saada kiinni nuoret aikuiset ja kuvien & videoiden avulla herätetään mielenkiinto. Yhteistyöllä saamme kiinni Mestikselle normaalisti vaikeasti tavoitettavaa kohderyhmää heitä kiinnostavalla ja viihdyttävällä tavalla, toteaa Timo Ahokanto T&T Agencylta.

– Kiekkokaupunki on sarja, jonka tavoite on nostaa Mestis, sille kuuluvaan asemaan suomalaisessa jääkiekossa ja tuoda esiin henkilöitä, jotka mahdollistavat tämän oikeasti viihdyttävää peliä esittävän sarjan olomassaolon. Paikkakuntia kiertäessä on monesti voinut todeta, että tässä sarjassa tehdään oikeasti hommia ”rakkaudesta lajiin”. Nostamme siis ohjelmassa esiin henkilöitä ja tarinoita, joita emme tyypillisesti urheiluohjelmissa näe.

– Mestiksen oman IG-kanavan lisäksi TV:tä tullaan markkinoimaan mm. kohdennetulla digi-mainonnalla sekä sosiaalisen median vaikuttajien avulla, jolloin potentiaali kiinnostavalle ohjelmalle on noin 2 miljoonaa suomalaista Instagram-käyttäjää, Ahokanto jatkaa.

Mestis Instagramissa: @mestisfi

Jaksot:

8. tammikuuta – LeKi
15. tammikuuta – KOOVEE
22. tammikuuta – Peliitat
29. tammikuuta – Kiekko-Vantaa
5. helmikuuta – KeuPa HT
12. helmikuuta – SaPKo
19. helmikuuta – Ketterä
26. helmikuuta – TUTO Hockey
5. maaliskuuta – RoKi
12. maaliskuuta – Hermes
19. maaliskuuta – IPK
26. maaliskuuta – Jokipojat

Lisätietoa:

Olli Aro, operatiivinen johtaja, Mestis / Suomen Jääkiekkoliitto, 0405302847, olli.aro@finhockey.fi

www.mestis.fi

T&T Agency, Timo Ahokanto, partner, 040 564 8833, timo.ahokanto@ttagency.fi

www.ttagency.fi